teMan sYuhaDa'

Monday 21 May 2012

.: inilah travelog kita :.

Penat dengan pelbagai komitmen dan tanggungjawab, terkadang bagai tak tertanggung. Namun itulah lumrah dalam mendidik jiwa menjadi insan yang layak di gelar, HAMBA ALLAH yang patuh dan taat. Penat, sedih, letih, memendam rasa dan pelbagai lagi mehnah seringkali meniti dibenak fikiran dan sanubari, namun perlahan dipujuk jiwa untuk redho, inilah tarbiyyah darinya. AKU HARUS KUAT !
Namun, sepanjang travelog ini, mampu diukir senyuman dibibir, kerana Allah swt kurniakan teman, yang sentiasa komited dan bergerak seiring sejalan, dalam mendepani apa jua masalah dan ujian, bersama. Mungkin ada kalanya, kita berbeza pendapat dan pandangan, namun atas dasar mencari hasil yang terbaik, maka solusi akhirnya ditemui, dan menjernihkan kembali perbezaan yang muncul semalam.

Lumrah, perjuangan Islam penuh dengan mehnah dan tribulasi, maka kesatuan antara pendokong gerakan Islam ini, kelak akan menerbitkan suasana yang sangat indah, tak terungkai dek kata - kata. INDAH, SANGAT INDAH =) Memang nampak payah, penuh ujian dan dugaan, namun yakinlah, kelak ia mematangkan. Ukuwwah yang dibina atas dasar aqidah dan kasih sayang kerana Allah, maka hasilnya jauh lebih manis, dari segala manisan yang pernah dirasai.


Walau pertemuan ana dan antum tidak selama mana, namun ukuwwah itu sempat dikecapai, PUAS ! nyata bersama dengan Islam merupakan formula paling mujarab untuk mengubati segala penyakit dan masalah yang menekan benak jiwa dan sanubari buat kesekian lamanya. Alhamdulliah, syukur pada Allah swt atas pertemuan ini. Walau singkat, namun indah.  Moga ukhuwwah ini, mempertemukan kita semula disyurga Nya.

Inilah Travelog Kita, Sayang kalian kerana Allah.

No comments:

Post a Comment

pEmbUru sYahiD TV

pEmbUru sYahiD TV memaparkan video - video ana di seluruh peringkat, baik di peringkat kampus, mahupun diperingkat nasional. Moga memberikan ruang untuk dakwah diteruskan. Wallah hu a'alam

sudut pidato : AUKU

pEmbUru sYahiD di tV 9

sUmber bEriTa aNda