teMan sYuhaDa'

Thursday 29 March 2012

RM 8.30 NILAI SEORANG WANITA ? JAHILIYYAH MODENKAH NEGARAKU ?!

Sejak akhir - akhir ini, gejala maksiat dan dosa umpama pesta dengan senang hatinya bermaharajalela tanpa segan di atas muka bumi Allah swt, TIDAK TERKECUALI DI MALAYSIA ! Dengan kes penculikan dirancang, buang bayi, zina, bersekedudukan, dan segala macam maksiat, dilaksanakan dengan " JAYANYA ! ". Seolah - olah negara rimba tanpa undang - undang, maksiat yang semakin membarah kelihatan tidak serius dibendung dan dihalang, walaupun jelas, ia adalah punca utama kepada kebejatan moral dan akhlak masyarakat, khususnya golongan muda remaja kini !


Sedih apabila menyaksikan gelagat manusia yang BANGGA dan RASA TERHORMAT dengan dosa yang dilakukan, seperti juga MENIDAKKAN KEWUJUDAN ALLAH SWT ! Andai mereka mengakui kewujudan Allah swt, masakan masih seenak rasa melakukan MAKSIAT, dan yang berkuasa acuh tak acuh dalam mencegah dan membendung gejala MUNGKAR ini. Isyarat bahawa JAHILIYYAH kembali menjenguk, cuma bezanya, ia dipanggil JAHILIYYAH MODEN.


Jika dahulu,kita mengeji Arab jahiliyyah kerana membunuh bayi perempuan, tapi KINI LEBIH TERUK, bayi perempuan dibunuh, bayi lelaki juga dibunuh, ANDA KEJAM ! Jika dahulu kita menghina arab jahiliyyah kerana merendahkan martabat dan maruha wanita, KINI LEBIH TERUK, maruah dan nilai wanita hanya SERENDAH RM 8.30 sen SEORANG ! tak percaya, lihat muka depan kosmo ini :



Denda RM 25 keatas 3 orang wanita yang mengaku bersalah atas tuduhan dalam Seksyen 21 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 yang mengenakan hukuman denda tidak lebih RM25 atau penjara maksimum 14 hari jika sabit kesalahan. Matematiknya mudah, RM 25 bahagi kepada 3 orang, jatuh lebih kurang Rm 8.30 sen seorang! Begitu rendah dan tidak bernilainya maruah seorang wanita, yang telah dianggkat martabatnya oleh Islam, sebermula daripada zaman Rasulullah saw, namun kini, ianya dihumban kelembah yang paling hina, oleh WANITA SENDIRI !


Yang paling memeranjat dan mengecewakan, maksiat sebegini rupa hanya diklasifikasikan sebagai "KESALAHAN - KESALAHAN KECIL 1955", walhal mereka ini melakukan tarian yang menggiurkan dihadapan khalayak, dalam keadaan yang tidak menutup aurat, dan jelas, TIDAK MENUTUP AURAT MERUPAKAN ANTARA DOSA BESAR, seperti yang di jelaskan oleh Sai'd Hawwa dalam kitab Jundullah Saqofatan Wa Akhlaqon. Golongan yang melakukan dosa besar ini, boleh diperangi sehingga tahap dibunuh, tapi MASIH DIKATEGORIKAN SEBAGAI KESALAH KECIL DI MALAYSIA, Allah Hu Rabbi.




Begitulah andai Islam dipandang hanya ibadah seperti solat dan puasa, maka rosaklah akidah dan binasalah tamaddun. Betapa jelas, Islam dipermainkan dan dipandang hina, termasuk oleh pihak berwajib sendiri. Perkara yang berbentuk makruf dan mendekatkan masyarakat kepada Islam ditekan dan dihalang semampu mungkin, namun perkara maksiat dan dosa ini dibiarkan bermaharajalela,tanpa ada kesungguhan untuk membanterasnya. Apalah sangat nilai RM 25 dengan bayaran harian yang mereka dapat untuk menghancurkan Islam itu? Islam sungguh negara Malaysia!!!!


Semoga perkara ini diberikan perhatian dan dibendung, untuk mengelakkan azab Allah swt keatas kita, mohon dijauhkan dari semua ini, dan moga mereka bertaubat dan meninggalkan jalan - jalan keneraka tersebut.

Bersama Islam Memimpin Perubahan,
Kemenangan dalam Pembikinan, 
Islam Menerajui Kejayaan.

No comments:

Post a Comment

pEmbUru sYahiD TV

pEmbUru sYahiD TV memaparkan video - video ana di seluruh peringkat, baik di peringkat kampus, mahupun diperingkat nasional. Moga memberikan ruang untuk dakwah diteruskan. Wallah hu a'alam

sudut pidato : AUKU

pEmbUru sYahiD di tV 9

sUmber bEriTa aNda